ABN AMRO terug op shirts de Toekomst

ABN AMRO terug op shirts de Toekomst

Direct nadat Ajax en ABN AMRO donderdag het partnership beklonken met een persconferentie, liepen Sven Botman van Ajax B2 en Neraysho Kasanwirjo van Ajax D1 parmantig over sportpark de Toekomst. Vanaf januari spelen de Ajax Vrouwen, de -amateurs en de jeugdspelers met ABN AMRO op het shirt, maar Botman en Kasanwirjo hadden de primeur.

Manager sponsoring Ernst Boekhorst van de ABN AMRO keek verwachtingsvol vooruit naar het moment dat de jeugd, de vrouwen en de amateurs weer met de bank op de borst spelen. ,,Wij verheugen ons erop. Het is bijna zeven jaar geleden dat de naam ABN AMRO op het shirt stond."

Daarvoor prijkte ABN AMRO liefst zeventien jaar lang op het shirt van de Amsterdammers en in die tijd vierde Ajax grote successen. Van al die gewonnen prijzen, waren het winnen van de Champions League en de wereldbeker de prestaties die het meeste tot de verbeelding spraken.

In deze nieuwe samenwerkingsperiode gaat het ergens anders om weten de club en de bank: ,,Kampioen worden is leuk", gaf directeur marketing Edwin van der Sar toe. ,,Maar op de toekomst gaat het om talentontwikkeling."

En twee van die talenten liepen vandaag dus trots over de toekomst. Gehuld in de nieuwe shirts vormden zij een nieuw maar tegelijkertijd vertrouwd aanblik.

Tekst: Ajax.nl
Foto's: Ajax.nl/Gerard van Hees

Op de Toekomst draait het om talentontwikkeling. Op de Toekomst draait het om talentontwikkeling.
Sven Botman en Neraysho Kasanwirjo. Sven Botman en Neraysho Kasanwirjo.