Ajax en Breitling: Kwaliteit zoekt kwaliteit

Marcel Koster van M.Koster & Zonen en Arie van Eijden van Ajax ondertekenden vrijdagavond tussen de twee wedstrijden van het Amsterdam Tournament in het sponsorcontract. Het bedrijf uit Badhoevedorp importeert in Nederland de Zwitserse uurwerken van Breitling.

De gedachte van directeur Marcel Koster is een duidelijk: Kwaliteit zoekt kwaliteit. Dus Ajax zoekt Breitling en Breitling zoekt Ajax.
Koster is geen onbekende in de Amsterdamse voetbalwereld. ,,Ik ben al 56 jaar lid van AFC. Van Ajax kon ik geen lid worden... Maar ik heb er, net als zovelen, de pest in als Ajax heeft verloren. Vroeger kwam ik met mijn oom Leo Horn al in de Meer. Nu moet ik mijn tijd verdelen tussen AFC en Ajax."

Op de zin ´we gaan er iets moois van maken´, reageert Koster ontkennend. ,,Nee. We hoeven niets moois te maken. We hebben al iets moois.`

Breitling zal komend seizoen in ieder geval zichtbaar zijn tijdens de thuiswedstrijden van Ajax als official timer. De naam van Breitling zal worden gekoppeld aan de tijdweergave op de grote schermen in de Amsterdam ArenA.