Ajax en Canal+ tekenen nieuwe verbintenis

Ajax en abonnee tv-zender Canal+ hebben vandaag in het Ajax Museum een nieuwe verbintenis ondertekend. Canal+ was al als partner aan Ajax verbonden. De nieuwe overeenkomst heeft een looptijd van drie jaar.

Ajax doet -zoals gebruikelijk- geen mededelingen over financiële kant van het contract.

Canal+ is sinds 1997 sponsor van Ajax. Daarvoor was ook Filmnet als partner aan Ajax verbonden. Het partnership is daarmee dit voetbalseizoen het achtste jaar ingegaan.

Algemeen directeur Arie van Eijden van Ajax is content met de nieuwe overeenkomst. Van Eijden: "Canal+ is een prima partner van Ajax. Het is goed te zien dat de vriendschap ook in het achtste jaar opnieuw beklijft."

Drie keer per seizoen is een selecte groep abonnees van Canal+ te gast bij Ajax tijdens de zogenoemde 'Meet & Greet' dagen. Op 20 december zal Ajax opnieuw gastheer zijn van een aantal Canal+ abonnees, die in de gelegenheid worden gesteld spelers en technische staf van Ajax 'achter de schermen' te ontmoeten.

Ajax heeft in totaal 6 partners en 12 sponsors. De groep partners wordt naast Canal+ gevormd door ABN-AMRO, adidas, KPN, Mitsubishi Motors en Siemens Mobile.

De sponsors van Ajax zijn: ATP, Campina, CSU Total Care, Engelhard-Clal Drijfhout, Grolsch, Kellogg's, Martinair, OAD Reizen, Roto Smeets De Boer, Sony, Staatsloterij en Verwelius Bouwen.