Ajax en Drijfhout verlengen sponsorcontract

Algemeen directeur Arie van Eijden en algemeen directeur Theo Keuter ondertekenden de voorzetting van de samenwerking tijdens een lunch in Restaurant "Het Deurtje" in Oudekerk aan de Amstel. Foto: Louis van de Vuurst

Ajax en sponsor Drijfhout hebben vorige week hun sponsorovereenkomst verlengd. Het is de derde maal dat beide partijen hun samenwerking formeel bekrachtigen. Drijfhout & Zoon's Edelmetaalbedrijven werd opgericht in 1827. Het Amsterdamse bedrijf, ooit residerend op het Rokin, was gespecialiseerd in de productie van sieraden, maar is uitgegroeid naar een internationaal bedrijf, dat op verschillende manieren werkzaam is binnen de edelmetaalbranche.

Sinds 1995 maakt de onderneming deel uit van Engelhard-CLAL, (met vestigingen in Europa, de Verenigde Staten en het Verre Oosten) wereldleider in de productie, verkoop en recycling van edelmetaalhoudende producten. De eindproducten worden toegepast in de electronische-, glas-auto- en ruimtevaartindustrie, maar tevens in de sieraden-, fotografische-, tandtechnische- en medische industrie.

Engelhard-CLAL/Drijfhout B.V. is al jaren sponsor van AFC Ajax. Voor de Amsterdamse club ontwierpen zij een speciale collectie sieraden en horloges met het Ajax-logo. Ajax-supporters kennen de edelmetalenfabrikant van het Philp Bellini Prijzenfestival in De Meer, waar bezoekers tijdens rust horloges konden winnen. Deze traditie werd door Drijfhout doorgezet in de Amsterdam ArenA. Dit seizoen maken suppporters kans een horloge te winnen met het nummer dat op de Kick Off vermeld staat.