Ajax en Hublot sluiten overeenkomst

Ajax en Hublot sluiten overeenkomst

Ajax en Hublot hebben vrijdag een sponsorovereenkomst afgesloten. De verbintenis werd vrijdagmiddag op sportcomplex de Toekomst getekend.

Voor zowel Ajax als Hublot brak vrijdagmiddag een mooi moment aan: de ondertekening van het sponsorcontract. Managing director Ricardo Guadalupe nam namens het befaamde horlogemerk het woord en benadrukte dat de samenwerking met Ajax uitstekend past in de strategie van Hublot, die een jarenlange historie in het internationale voetbal heeft.

Hublot begon als sponsor bij de Zwitserse voebalbond, waarna de UEFA, de FIFA en Manchester United volgden. De link met de Britse grootmacht was voor Hublot vooral interessant vanwege de Aziatische markt waarop United ook zeer actief is. ,,Wij zijn erg trots dat we bij Ajax sponsor zijn”, glimlachte Guadalupe.,,Ajax is een legendarische club en wij willen met legendes werken. Hublot was destijds het eerste luxe horlogemerk dat in de voetballerij actief was.”

Mark van Nieuwkerk, Ricardo Guadalope, Henri van der Aat en Dennis Martens proosten met de mannen van Schaap en Citroen. Mark van Nieuwkerk, Ricardo Guadalope, Henri van der Aat en Dennis Martens proosten met de mannen van Schaap en Citroen.

Ook Ajax’ commercieel directeur Henri van der Aat is blij met Hublot als sponsor: ,,Wij zijn zeer verheugd met het nieuwe contract met Hublot. Wij zijn er trots op dat wederom een groot A-merk zich voor langere tijd aan ons bindt. Dankzij de samenwerking zal Hublot vanaf heden als ‘official timekeeper’, onder andere de tijdswaarneming verzorgen in de Amsterdam ArenA en daardoor op de stadionschermen te zien zijn. Wij willen ook samen met Schaap en Citroen, die de Hublot-horloges in Nederland op de markt brengt, actief zijn. Bijvoorbeeld door Ajax-horloges te laten ontwikkelen. Wij willen dat Hublot niet alleen een naam op een sponsorbord is.”

Tekst: Ajax.nl
Foto’s: Ajax.nl/Louis van de Vuurst