Ajax en Radio Veronica langer door

Ajax en Radio Veronica langer door

Ajax en Radio Veronica hebben zaterdagavond hun sponsorovereenkomst tot medio 2015 verlengd. Voorafgaand aan de topper Ajax - FC Twente (1-0) hief de Ajax-directie het glas met Philip Alberdingk Thijm (CEO Sky Radio Group). Het radiostation is sinds het seizoen 2009-2010 Official Mediapartner van verscheidene voetbalclubs, waaronder Ajax.

Een belangrijke onderdeel van de overeenkomst is dat Radio Veronica bij alle thuiswedstrijden van
Ajax het stadionprogramma voor de Ajax-supporters ondersteunt. Ajax stelt gedurende het seizoen VIP-wedstrijdpakketten beschikbaar voor alle thuiswedstrijden van Ajax in de ArenA. Daarnaast kunnen de luisteraars van Radio Veronica ook VIP-arrangementen winnen voor Europese wedstrijden.

De verlenging van de samenwerking tussen Ajax en Veroncia is een feit. De verlenging van de samenwerking tussen Ajax en Veroncia is een feit.

Met de verlenging van de samenwerking speelt zowel Ajax als Radio Veronica in op de toekomst.
,,Radio Veronica gaat net als Ajax met de tijd mee. De komende jaren gaan we door op de sterke basis die er al is”, zegt Philip Alberdingk Thijm, CEO Sky Radio Group. ,, We gaan er voor zorgen dat alles nog beter aansluit op het publiek van Ajax en Radio Veronica."

De doelgroepen van Ajax en Radio Veronica passen bij elkaar. In veel gevallen overlappen ze elkaar zelfs, erkent Alberdingk Thijm. ,,Onze luisteraars houden van voetbal. Daarom zijn we ook al jaren official supplier van de Eredivisie, waarmee we een breed spectrum van het Nederlandse voetbal beslaan. De meerwaarde van onze sponsorrelatie met Ajax is dat we met de club in gesprek gaan over meer op maat gesneden mogelijkheden, bijvoorbeeld op het gebied van entertainment. De aanwezigheid van een Radio Veronica-dj vergroot de beleving en sfeer in het stadion. Op dat vlak willen we de komende jaren nog veel meer bij Ajax gaan doen.”

Ajax-directeur Henri van der Aat: ,,Wij zijn zeer verheugd dat we de samenwerking met Radio Veronica voortzetten. Een belangrijk onderdeel van de vernieuwde overeenkomst is dat Radio Veronica tijdens alle thuiswedstrijden aanwezig zal zijn om de productie van het stadionprogramma te ondersteunen voor ons publiek. Maar er zijn tal van andere acties die we voor onze supporters op stapel hebben staan, waarbij ook regelmatig kaarten en arrangementen voor (Europese) wedstrijden kunnen worden gewonnen.”

Tekst: Ajax.nl
Foto's: Ajax.n/Louis van de Vuurst