'Ajax en Ziggo unieke combinatie'

'Ajax en Ziggo unieke combinatie'

Diederik Karsten (Executive Vice President van Liberty Global’s Europese Operaties en beoogd voorzitter nieuwe RvC Ziggo) en Baptiest Coopmans (beoogd CEO Ziggo na overname door Liberty Global) waren vrijdag trotse Ziggo-gezichten in de Amsterdam ArenA. Karsten en Coopmans verzorgden samen met Ajax’ algemeen directeur Michael Kinsbergen en directeur marketing Edwin van der Sar de officiële perspresentatie.

Ziggo is vanaf 1 januari 2015 de nieuwe hoofdsponsor van Ajax. De merknaam Ziggo zal vanaf die datum de officiële wedstrijdtenues en trainingskleding van Ajax 1 en Jong Ajax sieren. Ajax en Ziggo bleken in de perszaal van de ArenA al aardig op elkaar ingespeeld. ,,We hebben de kans om met een aansprekende club als Ajax in zee te gaan met beide handen aangegrepen’’, sprak Coopmans. ,,Ziggo is heel enthousiast en trots. Het is een unieke kans. Ziggo en Ajax vormen een unieke combinatie.’’

Het samenbindende karakter van voetbal in zijn algemeenheid en Ajax in het bijzonder, deden Ziggo voor Ajax kiezen. ,,De kracht en verbinding van voetbal in de samenleving is nauwelijks te onderschatten’’, benadrukte Coopmans. ,,Veel Nederlanders volgen het voetbal en hebben een speciaal gevoel bij Ajax. We willen ook daarom een dragende pilaar zijn voor de sport. Ook daarom tekenen we dit sponsorcontract.’’

Diederik Karsten, Baptiest Coopmans (beiden Ziggo) en de Ajacieden Michael Kinsbergen en Edwin van der Sar lichtten de samenwerking vrijdag uitgebreid toe. Diederik Karsten, Baptiest Coopmans (beiden Ziggo) en de Ajacieden Michael Kinsbergen en Edwin van der Sar lichtten de samenwerking vrijdag uitgebreid toe.

De zichtbaarheid bij concerttempel Ziggo Dome - pal naast de ArenA gelegen - komt voort uit vergelijkbare drijfveren. Muziek en voetbal zijn voor velen vergelijkbare grootheden. Coopmans: ,,Een goed concert en een spannende voetbalwedstrijd; het gaat om samen beleven. Voetbal is emotie en beleving.’’ Zo bleken overeenkomsten tussen de succesvolste Nederlandse voetbalclub en de grootste Nederlandse kabelaar (Ziggo en UPC staan aan de vooravond van een overname door Liberty Global) snel gevonden. ,,Ajax is een voorbeeld voor een perfecte uitvoering. Toewijding. Professionaliteit en de top bereiken’’, vervolgde Coopmans. De begrippen zijn ook van toepassing op Ziggo. ,,Het gaat om beleving bieden. Tot in de kleinste details. Ziggo wil zich via dit contract ook als landelijke speler presenteren.’’

Ziggo staat toch al voor een belangrijke periode. Moedermaatschappij Liberty Global staat op het punt Ziggo en UPC samen te voegen. Het levert de grootste kabelaar van Nederland op. ,,Ik ben ervan overtuigd dat dit een hele mooie periode gaat worden’’, besloot Karsten.

Tekst: Ajax.nl
Foto’s: Ajax.nl/Louis van de Vuurst en Gerard van Hees

Baptiest Coopmans ontving het eerste Ajax-shirt met de nieuwste hoofdsponsor Ziggo. Baptiest Coopmans ontving het eerste Ajax-shirt met de nieuwste hoofdsponsor Ziggo.
Vrijdag werden de eerste Ziggo-vlaggen gehesen bij de Amsterdam ArenA. Vrijdag werden de eerste Ziggo-vlaggen gehesen bij de Amsterdam ArenA.
Ziggo en Ajax werken vanaf 1 januari 2015 4,5 jaar samen. Ziggo en Ajax werken vanaf 1 januari 2015 4,5 jaar samen.