Ajax sluit supplierovereenkomst met Gatorade

Ajax heeft een supplierovereenkomst gesloten met Gatorade, 's werelds meest verkochte sportdrank. De overeenkomst heeft een looptijd van drie jaar. Over de financiële condities doet Ajax zoals gebruikelijk geen mededelingen.

Ajax en Gatorade hebben bovendien een intentieverklaring getekend na de supplierovereenkomst met elkaar verder te gaan op basis van een sponsorrelatie.

Gatorade heeft wereldwijd het grootste marktaandeel. Van de geconsumeerde sportdranken draagt 48 procent het merk Gatorade. In de relatie met Ajax zal Gatorade de titel 'Official Sportsdrink van AFC AJAX' mogen dragen.

In samenwerking met de medische staf van Ajax zal het Gatorade Sports Science Institute ook bij Ajax een zogenoemde 'sweat test' bij de spelers uitvoeren. Deze sweat test voerde Gatorade al eerder uit bij grote clubs als Real Madrid en Manchester United. Tijdens de test wordt met nauwkeurige metingen de ideale vochtbalans voor een speler vastgesteld. Op basis van die ideale balans kan een betere dosering van drank en voeding worden bepaald.

Gatorade heeft sinds 1967 vooral vaste voet gezet op Amerikaanse bodem. Vooral de grote professionele sportteams van de National Basketball Association, de National Football League en Major League Baseball maken gebruik van de producten van Gatorade.

Website Gatorade >>