Ajax steunt 'letteractie' Jip voor War Child

Ajax steunt 'letteractie' Jip voor War Child

In 2007 bedacht Jip Maathuis (1997) uit Enschede een chocoladeletteractie. Zijn doel was om er vijfhonderd te verkopen en van elke verkochte letter één euro aan War Child te doneren. Het werden er meer dan 10.000! Ook de Ajax-selectie bestelt inmiddels jaarlijks haar chocoladeletters bij Jip.

Ook dit jaar verkoopt Jip weer chocoladeletters voor War Child. Namens de selectie nam Derk Boerrigter onlangs een promofilmpje op met Jip. De aanvaller plaatste direct een besteling bij Jip voor chocoladeletters voor de hele selectie! Boerrigter was daarmee de opvolger van Jan Vertonghen, de Belg was sinds 2009 ook ambassadeur van www.jipsgoededoelen.nl.

En ook dit jaar steunen Ajax en de Ajax Foundation de actie natuurlijk volop. De letters voor de selectie én voor de overige medewerkers van Ajax zijn alweer onderweg. Iedereen kan zijn of haar bestelling plaatsen via de webshop van Jip. De chocoladeletters kosten € 2,99 per stuk. Net als voorgaande jaren hoopt Jip weer een mooi bedrag binnen te halen voor War Child.

Tekst en foto: Ajax.nl

Bekijk hier het filmpje dat Derk Boerrigter opnam met Jip

Bestel hier je chocoladeletters bij Jip voor War Child!