Ajax verlengt contracten met Staatsloterij en Breitling

Ajax zal vandaag de contracten met zijn sponsors Staatsloterij en M. Koster en Zonen verlengen. De Staatsloterij is marktleider op de Nederlandse kansspelmarkt. Als uitvloeisel van de nieuwe overeenkomst zal de Staatsloterij deel gaan uitmaken van de selecte groep van partners van Ajax.

Over de financiƫle condities van de nieuwe verbintenissen doet Ajax zoals gebruikelijk geen mededelingen. De nieuwe contracten zullen voorafgaand aan de eredivisiewedstrijd tegen SC Heerenveen met handtekeningen worden bekrachtigd.

De nieuwe overeenkomst met de Staatsloterij krijgt een looptijd tot 30 juni 2005. Het ligt in de bedoeling de Staatsloterij te betrekken in de entertainmentdiensten die worden aangeboden via de officiƫle Ajax-website, www.ajax.nl.

De Staatsloterij is al tien jaar sponsor van Ajax. Het eerste contract tussen Ajax en de Staatsloterij werd in 1994 getekend.

M. Koster en Zonen is importeur van de Zwitserse Breitling-uurwerken. Ook Breitling blijft tot 30 juni 2005 sponsor van Ajax. Op 24 juni van het vorig jaar maakte Ajax bekend dat M. Koster en Zonen zich als sponsor bij Ajax aansloot. In dat contract was een optie voor een verlenging met twee jaar opgenomen.

Breitling functioneerde afgelopen seizoen voor het eerst als official timer bij de thuiswedstrijden van Ajax. De naam Breitling was daarbij gekoppeld aan de tijdweergave op de grote schermen in de Amsterdam ArenA.