Ajax verlengt sponsorovereenkomst met ABN AMRO tot 2011

Ajax heeft overeenstemming bereikt met ABN AMRO over de verlenging van het sponsorcontract. Het contract dat loopt tot 2005, wordt verlengd tot en met het voetbalseizoen 2010-2011. ABN AMRO is al vanaf 1989 ononderbroken sponsor van Ajax. Vanaf 1991 prijkt de naam ABN AMRO op het Ajax-shirt. Vanaf dat jaar werd ABN AMRO hoofdsponsor van de huidige landskampioen.

Al vijftien jaar zijn Nederlands grootste bank en Nederlands meest succesvolle voetbalclub partners en daar komen nog eens zeven jaar bij. Het nieuwe contract is vandaag ondertekend.

Algemeen directeur van Ajax Arie van Eijden, die helaas niet aanwezig kon zijn omdat hij met een beeninfectie is opgenomen in het ziekenhuis, is uitermate blij met de nieuwe overeenkomst: “We zijn verguld met dit contract. Een langlopende overeenkomst afsluiten met een zeer actieve en gezonde partner als ABN AMRO is voor Ajax zeer waardevol. ABN AMRO is de ideale partner met het oog op onze sportieve en zakelijke doelstellingen. Samen met ABN AMRO heeft Ajax al veel hoogtepunten meegemaakt en wij gaan ervan uit dat, mede dankzij ABN AMRO, er nog vele volgen.”

“De relatie met Ajax is van grote waarde voor ABN AMRO. We zijn dan ook oprecht blij tot 2011 weer de exclusieve hoofdsponsor van Ajax te zijn. Zowel nationaal als internationaal is Ajax bij uitstek een club waar het begint met ambitie. Het sponsorschap levert daarmee een belangrijke bijdrage aan ons merk. Bovendien vertegenwoordigt de continue media- en publieksaandacht veel waarde,” aldus Jan Peter Schmittmann CEO van de Business Unit Nederland van ABN AMRO.