Een seizoen sponsoring bij Ajax

Een seizoen sponsoring bij Ajax

Na afloop van de Klassieker was er een bijzondere bijeenkomst in de Sponsorlounge. De aandacht werd namelijk gericht op de onthulling van het Sponsormagazine ‘Ajax Sponsoring 2012-2013’.

Na het enthousiast ontvangen Ajax Sponsor-jaarboek over sportmarketing bij Ajax in het seizoen 2011-2012, is de afgelopen maanden gewerkt aan een nieuwe opzet: een gepersonaliseerd Sponsor Magazine, waarin de Ajax’ sponsoren zelf aan het woord komen.

Ronald van Liemt (Aegon), Menno Geelen (Ajax), Edwin van der Sar (Ajax), Jan Driessen (Aegon), Frank Basters (adidas), Mark den Broeder (adidas) en Paul Boerboom (adidas) proosten op de nieuwste uitgaven van de afdeling Sponsoring: het gepersonaliseerde Sponsormagazine. Ronald van Liemt (Aegon), Menno Geelen (Ajax), Edwin van der Sar (Ajax), Jan Driessen (Aegon), Frank Basters (adidas), Mark den Broeder (adidas) en Paul Boerboom (adidas) proosten op de nieuwste uitgaven van de afdeling Sponsoring: het gepersonaliseerde Sponsormagazine.

Wederom is het een overzicht van alle commerciële (sponsor)prestaties van de club. Alleen deze keer is er per sponsor, zelfs per sponsorcontactpersoon, een eigen magazine gemaakt. Niet alleen krijgt elk contactpersoon een magazine met zichzelf op de cover, maar staat er van iedereen ook een uitgebreid interview in. Het geeft een mooi inzicht hoe per sponsor het sponsorschap wordt geactiveerd. Elke sponsor beschrijft wat de impact van de naam Ajax in binnen- en buitenland is voor hun organisatie. Kortom, het magazine gaat over de kracht van het samen met Ajax activeren en het benutten van andere kansen op het gebied van sportmarketing.

Edwin van der Sar (Directeur Marketing) en Menno Geelen (Hoofd Commercie) reikten als eerste de persoonlijke exemplaren uit aan de contactpersonen van Aegon en adidas.

Het magazine geeft een mooie terugblik op een succesvol sportmarketing seizoen en geeft inspiratie voor nieuwe activiteiten in de komende seizoenen. Extra bijzonder aan dit magazine is dat de interactieve applicatie ‘Layar’ geïntegreerd is. Via een smartphone kan digitale content worden bekeken, door pagina’s uit het blad met de telefoon te scannen. Zo komende de activaties nog beter tot leven.

Tekst: Ajax.nl
Foto's: Ajax.nl/Gerard van Hees

Paul Boerboom (adidas) onthult zijn eigen cover. Paul Boerboom (adidas) onthult zijn eigen cover.
Jan Driessen (Aegon) onthult samen met Edwin van der Sar zijn eigen cover. Jan Driessen (Aegon) onthult samen met Edwin van der Sar zijn eigen cover.
Meer dan 40 verschillende Magazines werden door Ajax in samenwerking met Xerox opgemaakt. Meer dan 40 verschillende Magazines werden door Ajax in samenwerking met Xerox opgemaakt.