Geslaagde Sponsordag op de Toekomst

Geslaagde Sponsordag op de Toekomst

De sponsors van Ajax hebben het kampioensjaar woensdag op feestelijke wijze afgesloten. Tijdens de Sponsordag op de Toekomst kregen bijna dertig afgevaardigden van de sponsorgroep een gevarieerd programma voorgeschoteld. Interessante presentaties werden afgewisseld met voor velen het leukste onderdeel: zelf voetballen op de Toekomst.

Vrijwel de volledige sponsorgroep van Ajax had woensdag 15 juni in de agenda vrijgehouden. Exact een maand nadat Jan Vertonghen en Maarten Stekelenburg de kampioensschaal omhoog hielden, was het deze woensdag de beurt aan de sponsors van Ajax. De schaal week geen moment van de zijde van de Ajax-sponsors. De dag waarop de sponsors het seizoen 2011 - 2012 met Ajax afsloten kon daardoor met recht een kampioensdag worden genoemd.

Eerst was de schaal in het spelershome op de Toekomst, dat voor deze dag de thuisbasis van de sponsorgroep was. Na interessante presentaties van commercieel directeur Henri van der Aat, sponsormanager Menno Geelen, Players United (Ajax Camps & Clinics) en clubarts Edwin Goedhart bonden de sponsors zelf de kicksen onder. Voor sommigen een wekelijks ritueel, maar er zaten ook een aantal debutanten bij. Ook voor de niet-voetballers onder de sponsors had clubarts Goedhart een leuk onderdeel in het programma ingebouwd. Tijdens de voetbalwedstrijd werden de voetballende sponsors, allen uitgerust met meetapparatuur, nauwlettend gevolgd via alle schermen in de Louis van Gaal-zaal. Daarmee ondergingen ze een zelfde ‘behandeling’ als de (jeugd)spelers van Ajax met het tracking system ondergaan.

Ronald Renirie (tweede van links) en Ernst Broekhorst (tweede van rechts) van ABN Amro kregen tijdens de Sponsordag een ingelijst shirt als dank voor de vele jaren sponsorschap. Ronald Renirie (tweede van links) en Ernst Broekhorst (tweede van rechts) van ABN Amro kregen tijdens de Sponsordag een ingelijst shirt als dank voor de vele jaren sponsorschap.

Voorafgaand aan de onderlinge voetbalwedstrijd werd er afscheid genomen van ABN Amro. Ronald Renirie en Ernst Broekhorst kregen een fraai ingelijst shirt en mooie woorden van Ajax als dank voor vele jaren sponsorschap. De bank was van 1991 tot medio 2008 hoofdsponsor van de club. Sinds die tijd is ABN Amro partner van Ajax.

Tijdens de Sponsordag werd duidelijk dat de sponsors van Ajax dit jaar veel aan sponsoractivatie hebben gedaan. Uiteenlopend van de lancering van het Ajax-uitshirt (adidas) en het Sportief Jaarverslag (BDO) tot de kampioens Amsterdammertjes na het behalen van de derde ster (hoofdsponsor AEGON). Acties die allemaal leuk en inventief bleken, maar bovenal veel rendement hebben opgeleverd.

Onder de rook van de Amsterdam ArenA klonk later op de avond het definitieve eindsignaal van het kampioensjaar. Onder het genot van een hapje en een drankje sloten de sponsors het jaar op informele wijze af met een diner. De kampioensschaal was toen alweer veilig achter slot en grendel opgeborgen.

Tekst en foto's: Ajax.nl