Herbalife wil via Ajax verder groeien

Herbalife wil via Ajax verder groeien

Ajax en sportvoedingsspecialist Herbalife hebben maandag een Suppliersovereenkomst gesloten. Daarmee treedt Ajax in de voetsporen van FC Barcelona. De winnaar van de Champions League heeft ook een samenwerking met Herbalife. Daarnaast is Lionel Messi een belangrijke uitdrager van de positieve effecten die de sportvoeding op zijn presteren heeft. Senior Director Stephen van der Ven legt uit waarom Herbalife voor Ajax heeft gekozen.

Het is een bewuste keuze van Herbalife om een driejarige samenwerking met Ajax aan te gaan. De sportvoedingsspecialist doet al 31 jaar aan netwerkmarketing. In plaats van het inzetten van massamedia kiest Herbalife voor samenwerkingen met sterke merken, waardoor ze hun filosofie optimaal kunnen uitdragen. ,,Wij werken graag samen met andere A-merken en partners en zijn dan ook trots op dit nationale suppliership van Ajax”, zegt Van der Ven.

Wetenschappelijk onderzoek staat aan de basis van de ontwikkeling van de producten van Herbalife. ,,Noemenswaardig is ook dat we al onze producten altijd uitgebreid op doping laten testen bij het dopinginstituut in Keulen. Daardoor hebben sporters de garantie dat het allemaal veilig is.” Het verklaart waarom FC Barcelona veel vertrouwen in de producten van Herbalife heeft. ,,Dat een wereldspeler als Messi in het bijzonder dat ook uitdraagt, is natuurlijk het summum. We hopen dan ook dat spelers van Ajax ons merk op die manier gaan uitdragen.”

Ajax en Herbalife zijn een samenwerking voor drie jaar aangegaan. Ajax en Herbalife zijn een samenwerking voor drie jaar aangegaan.

Herbalife is in aanloop naar het Suppliership van Ajax gedegen te werk gegaan. De sportvoedingsspecialist heeft de afgelopen twee seizoen Excelsior ondersteund. ,,We zijn in Nederland bewust eerst een samenwerking met een kleine, ambitieuze club aangegaan. Op die manier zijn we uiteindelijk bij Ajax terechtgekomen. Ook bij Excelsior waren de spelers erg enthousiast over de positieve werking van Herbalife.”

Van der Ven had maandag kort na de ondertekening ook nog een (wereld)primeur. De Senior Director van Herbalife kreeg het nieuwe Ajax-shirt - met drie sterren - uit handen van Ajax’ commercieel directeur Henri van der Aat. Een noviteit, want pas vanaf dinsdag is het nieuwe shirt officieel verkrijgbaar. ,,Dit shirt krijgt een ereplaats in de ontvangstruimte van een van onze distributeurs. Wereldwijd heeft Herbalife een netwerk van 2,2 miljoen distributeurs in 75 landen."

Tekst: Ajax.nl
Foto's: Ajax.nl/Louis van de Vuurst