Kinsbergen meest 'social' CEO

Kinsbergen meest 'social' CEO

Ajax’ algemeen directeur Michael Kinsbergen is de meest ‘social’ CEO van Nederland. Dat blijkt uit een inventarisatie van Porter Novelli en Clipit social media monitoring, waarin het tweetgedrag van ruim 100 Nederlandse beursgenoteerde bedrijven en hun CEO’s twee maanden onder de loep is genomen.

Naast Kinsbergen (295 tweets, waarvan 17 eigen tweets) zijn de CEO’s Erik van der Meijden (Exact) en Thijs Manders (TMC) het meest actief op Twitter. Samen zijn deze drie CEO’s verantwoordelijk voor maar liefst 95 procent van alle verstuurde tweets van de 15 actief twitterende CEO’s van de onderzochte Nederlandse beursgenoteerde bedrijven. Ajax-directeur @mkinsbergen heeft bij 1.800 volgers op Twitter.

Ajax’ directeur marketing Edwin van der Sar (@vdSar1970, 1.146 tweets) heeft ruim 741.000 volgers op Twitter. Aangezien hij geen CEO is, is hij niet in dit onderzoek meegenomen. Ajax-coach Frank de Boer heeft samen met zijn broer Ronald (@frankronald1970) ook een grote achterban op Twitter: bijna 130.000 volgers. Samen verzorgde de beroemde voetbaltweeling tot dusver 1.499 tweets.

Van alle beursgenoteerde bedrijven wordt Ajax het vaakst in tweets en mentions genoemd zo blijkt uit hetzelfde onderzoek. De kampioen van Nederland werd de afgelopen twee maanden 58.582 keer in een tweet genoemd. @AFCAjax verstuurde in die periode zelf 1.623 tweets). PostNL (22.765 versus 9.027 eigen tweets) staat op de tweede plaats. Het beursgenoteerde KPN (4.931, waarvan 76 eigen tweets) maakt de top-3 compleet.

Tekst: Ajax.nl
Foto: Ajax.nl/Louis van de Vuurst