Sponsors Ajax gast AEGON op Bosbaan

Sponsors Ajax gast AEGON op Bosbaan

Een aantal keer per jaar nodigt Ajax haar partners en sponsors uit voor de Ajax-sponsordag. Deze keer was hoofdsponsor AEGON gastheer en was iedereen welkom op de Bosbaan in Amsterdam. Naast Ajax ondersteunt AEGON namelijk ook de Nederlandse roeibond. De dag stond in het teken social media en werd geopend door hoofd sponsoring van Ajax, Menno Geelen, die sprak over de huidige trends in sportmarketingland en over de uitbreiding van de Ajax-sponsorfamilie.

Hierbij kregen de nieuwe sponsors C1000, Bouwmaatschappij Verwelius en Herbalife de kans zich voor te stellen. Aansluitend kwam Ajax' technisch manager Danny Blind aan het woord. Hij gaf uitleg over hoe de huidige selectie tot stand is gekomen. De korte presentatie bood een uniek kijkje achter de schermen.

Nog voor vertrek naar de roeiboot, lichtte Ronald van Liemt (Hoofd sponsoring & events van AEGON) toe waarom AEGON vanuit onder meer arbeidscommunicatief perspectief de roeisport heeft omarmd. Aan het einde van zijn presentatie schoof een grote delegatie van de Nederlandse toproeiers aan. Nadat zij zich hadden voorgesteld verzorgden zij voor de sponsors van Ajax een indrukwekkende clinic op de Bosbaan.

Na deze sportieve actie kwam het slotakkoord van de dag met twee presentaties over social media. Ajax Media manager Mark van Leest gaf samen met Ajax' social media-expert Nadia Marhoum een presentatie over het belang van social media en hoe de club deze nieuwe media toepast en gebruikt. AEGON sponsormanager Judith Suurenbroek sloot de dag af met een toelichting, aan de hand van hun mooie kampioenscase, op de inzet van social media door AEGON.

Tekst en foto: Ajax.nl/Business