Sponsors pakken uit op Open Dag

Sponsors pakken uit op Open Dag

De Open Dag is voor de sponsors van Ajax een uitgelezen moment om de supporters kennis te laten maken met hun diensten of producten. Dus schitterden onder andere het rood van de kersverse sponsor Jupiler en het blauw van hoofdsponsor AEGON in het mooie zonlicht op P2.

Waar je ook keek woensdagmiddag; de rode vlaggen van Jupiler wapperden vrolijk over parkeerterrein P2, waar de supporters hun weg vonden naar de grote presentatietruck van de grote bierbrouwer. Lekker even tafelvoetballen, of een biertje pakken aan de vele statafeltjes. Een vloeibare versnapering als bier of water konden de fans met de heerlijke warmte immers wel gebruiken, want de meesten hadden zich al flink in het zweet gewerkt. Dat kon bij diverse stands. Zoals bijvoorbeeld bij het tentjeschieten, waar de deelnemers drie ballen kregen die ze konden mikken in listig opgestelde tentjes. Wie raak schoot had prijs.

Jupiler beleefde zijn debuut op deze Open Dag. ,,Het was helemaal top", aldus René Bergmans van het biermerk. ,,De Jupiler Stand stond er prima bij. We kijken dan ook positief terug op het evenement. Ik denk dat dit de doorbraak kan zijn van Jupiler in Amsterdam."

Jupiler debuteerde op de Open Dag. Jupiler debuteerde op de Open Dag.

Lange rijen stonden bij de Ajax Experience-tent, waar de supporters zich konden vereeuwigen met de kampioensschaal 2011-2012. Maar ook de OAD Spelersbus was een geliefd object. Druppelsgewijs werden de nieuwsgierigen de bus in geleid waar de vaste Ajax-chauffeur Paul zich in het midden van 'zijn' bus had opgesteld.

,,De meeste supporters willen wel weten waar de spelers zitten en dan waar hun eigen favoriet normaal gesproken zit, maar dat weet ik niet altijd. Ik ben vlak voor vertrek meestal bezig met de tassen in het bagageruim te doen. En als ik instap, rijden we weg. Ik ben op de plaats van bestemming ook altijd weer als eerste mijn bus uit, al is de trainer Frank de Boer mij wel eens voor."

Chauffeur Paul neemt ons even mee naar een plek in de bus: de plaats van Theo Janssen. Hij gaat even met zijn hand over de mat en haalt allemaal kleine stukjes plastic naar boven. ,,Een gewoonte van Theo. Hij maakt altijd plastic lepeltjes kapot en gooit het op de grond. Ik heb wel eens geprobeerd het hem in een zakje te laten doen, maar het hielp niets", aldus de chauffeur die het zo te horen de Ajacied totaal niet kwalijk neemt dat hij van zijn plaats een beetje een bende maakt.

Wie na de inspanning, ontspanning en versnaperingen iets meer over zijn eigen lijf wilde weten kon bij Herbalife terecht. Daar kon je je vetpercentage laten meten. ,,De Ajacieden zelf zijn goed fit", wist Dinie Krijt van Herbalife. ,,Maar sommige fans kunnen wel iets beter in vorm zijn." En daar kan Herbalife dan weer mooi bij helpen.

Tekst en foto's: Ajax.nl


Busschauffer Paul vertelt de fans welke Ajacied waar zit in de bus. Busschauffer Paul vertelt de fans welke Ajacied waar zit in de bus.
Hoofdsponsor AEGON was duidelijk zichtbaar op P2. Hoofdsponsor AEGON was duidelijk zichtbaar op P2.
Drukte bij de Ajax Foundation waar je spullen kon kopen voor het goede doel. Drukte bij de Ajax Foundation waar je spullen kon kopen voor het goede doel.
Bij de stand van Herbalife kon je je vetpercentage laten meten. Bij de stand van Herbalife kon je je vetpercentage laten meten.
Tijd voor een virtuele foto op de FieldSeats van de VriendenLoterij. Tijd voor een virtuele foto op de FieldSeats van de VriendenLoterij.
De dj's van Radio Veronica lieten de fans swingen. De dj's van Radio Veronica lieten de fans swingen.
Wie mikt de bal in een tentje? Wie mikt de bal in een tentje?
De producten vonden gretig aftrek bij de Ajax Foundation. De producten vonden gretig aftrek bij de Ajax Foundation.