Uitreiking Sponsorboek 2015-2016

Uitreiking Sponsorboek 2015-2016

Een mooie terugblik op een succesvol sportmarketing seizoen en een bron van inspiratie voor nieuwe activiteiten in de komende seizoenen. Dat is het Ajax Sponsorboek 2015-2016, dat onlangs door Ajax is gelanceerd en een bundeling is van alle activaties die met commerciƫle partners zijn gerealiseerd.

Uit handen van Ajax-directeur Edwin van der Sar kregen sponsormanagers Francien van Kampen van Ziggo en Biente Taekema van ABN AMRO het eerste boek uitgereikt. Met een compilatiefilm en een korte toelichting kondigde Bas van Rossum, hoofd sponsoring van Ajax, het Sponsorboek 2015-2016 aan.

Maatwerk
Het sponsorteam van Ajax bestaat uit een zestal sportmarketeers die verantwoordelijk zijn voor het leveren van maatwerk richting hoofdsponsoren en de belangrijkste partners, sponsors en suppliers. In het bijna 200 pagina's tellende boek wordt uiteengezet hoe zij een seizoenlang intensief met de sponsorrelaties op het gebied van imago, sales, pr, exposure, interne organisatie en op maatschappelijk vlak zijn opgetrokken.

Krachtig imago Ajax
Het boek biedt inzicht in hoe per sponsor het partnership wordt geactiveerd. Het gaat over het realiseren van impact door een combinatie te zoeken met het krachtige imago van Ajax in binnen- en buitenland.

Recordopbrengst
Onlangs maakte Ajax zijn jaarcijfers bekend, waarbij de club een recordopbrengst voor sponsoring wist te melden. Seizoen 2015-2016 was het eerste volledige jaar met Ziggo en ABN AMRO op de shirts en werd de sponsorfamilie verrijkt met de suppliers Gatorade/Pepsi en ABAX. Daarnaast werd de bijdrage van CST en Jupiler substantieel verhoogd en werd een recordopbrengst van Ajax-loten bij de VriendenLoterij gerealiseerd.

Bas van Rossum, hoofd sponsoring van Ajax, kondigt het Sponsorboek 2015-2016 aan.
Bas van Rossum, hoofd sponsoring van Ajax, kondigt het Sponsorboek 2015-2016 aan.
Francien van Kampen van Ziggo en Biente Taekema van ABN AMRO kregen het eerste boek uitgereikt.
Francien van Kampen van Ziggo en Biente Taekema van ABN AMRO kregen het eerste boek uitgereikt.