Van der Sar haalt grap uit met selectie

Van der Sar haalt grap uit met selectie

Directeur Marketing Edwin van der Sar en adidas presenteerden recent het nieuwe 2014/2015 Ajax thuis- en uitshirt aan Frank de Boer, Siem de Jong, Daley Blind en Jasper Cillessen. Wat De Boer en de spelers echter niet wisten, en Van der Sar overigens wel, is dat ze met verborgen camera’s gefilmd werden en dat de man voor hen niet voor adidas werkte maar een ingehuurde acteur was. Maar de clou zat 'm in de shirts die de spelers gepresenteerd kregen, nepshirts.

Zo kregen De Boer en Cillessen thuisshirts gepresenteerd met typische Hollandse kenmerken, zoals tulpen, fietsen en Amsterdamse grachtenpanden, met als argument dat dit de internationale verkoop van het Ajax-shirt ten goede zou komen. De Jong en Blind kregen een thuisshirt voor zich geïnspireerd op de gordijnen die je veelal in pannenkoekenhuizen ziet, schuin geplaatst zodat je met een ruime blik ook de bekende Amsterdamse kruizen in het shirt kon ontdekken.

Op de uitshirts waren de (nep)ontwerpers helemaal los gegaan, zoals op de beelden ook goed is te zien.

Aan het einde van de presentatie werd bekend gemaakt dat het een grap betrof, tot opluchting van De Boer en de spelers, en werden de echte thuis- en uittenues gepresenteerd. Dit verleidde De Boer tot de uitspraak: ,,Kijk, dit is echt Ajax. Een klassiek thuistenue en een fris uittenue.”

Bekijk de film

Frank de Boer zag het niet meer zitten. Frank de Boer zag het niet meer zitten.
Siem de Jong heeft zijn bedenkingen. Siem de Jong heeft zijn bedenkingen.
Jasper Cillessen: 'Dit is te veel voor mij!' Jasper Cillessen: 'Dit is te veel voor mij!'