Ajax eSports en 433 gaan strategisch content partnership aan

Ajax eSports en 433 gaan strategisch content partnership aan

Social media powerhouse 433 en eSports pionier Ajax zijn een strategisch content partnership aangegaan. In slechts twee jaar tijd heeft Ajax eSports zich ontwikkeld tot een van de meest toonaangevende spelers in FIFA eSports. In het verlengde daarvan en om hun internationale doelstellingen te halen, is de virtuele voetbalafdeling binnen Ajax een samenwerking aangegaan met ‘s werelds grootste online voetbalcommunity.

De potentie van eSports heeft ervoor gezorgd dat 433 meer tijd en middelen in deze groeiende markt gaat steken. Hun doelgroep bestaat voornamelijk uit de jongere generatie, welke enorm enthousiast is over eSports en voornamelijk FIFA. 433’s een na grootste Instagram account is 433FIFA, met 1,6 miljoen volgers.

Grootste voetbalcommunity
433 is de grootste voetbalcommunity op social media. Meer dan 16 miljoen mensen volgen 433 en zeker 14.000 van hen zijn professionele voetballers uit de 50 grootste competities van de wereld. Merken als adidas, Nike, Samsung, Sony en Hilton werkten al samen met het platform. Maandelijks genereert 433 1,6 miljard impressies en ontvangt ongeveer 675 miljoen views op Instagram. Volgens NewsWhip heeft 433 gemiddeld gezien de meeste interactie per post. Daarmee komen zij hoger uit de peiling dan bijvoorbeeld Bleacher Report, ESPN en Sportbible.

,,433 en Ajax eSports zijn revolutionaire partijen, die beide toegewijd zijn aan een het innemen van een leidende rol in zowel Nederland als de rest van de wereld.  Door met Ajax eSports een strategisch partnership aan te gaan kunnen wij ons beter laten gelden in een dynamische en snel groeiende industrie. En door ons jonge publiek te combineren met de talenten van Ajax eSports, zijn we er zeker van dat wij de komende jaar blijven innoveren en veelbelovende resultaten kunnen behalen", aldus Juul Manders, CEO van 433.

Juul Manders - CEO van 433 - omringd door Menno Geelen (commercieel directeur) en Edwin van der Sar (algemeen directeur)
Juul Manders - CEO van 433 - omringd door Menno Geelen (commercieel directeur) en Edwin van der Sar (algemeen directeur)

Vorig jaar won Ajax eSports verscheidene internationale toernooien en de Nederlandse eDivisie. Vandaag lanceerde Ajax eSports, in samenwerking met 433, hun nieuwste aanwinst: FIFA pro Joey Calabro. De Amerikaan is momenteel de nummer één van de wereld op de Xbox en speelde hiervoor voor New York City FC.

'Unieke content'
Commercieel directeur van Ajax, Menno Geelen: ,,We merkten dat de jongere generatie op een andere manier content consumeert. 433 is uniek, gezien zij als geen andere online community weten hoe zij hiermee om moeten gaan en jonge voetbalfans kunnen bereiken. Met Ajax hebben wij de ambitie om binnen het FIFA eSports-domein de beste voetbalclub ter wereld te worden. Zowel prestatief als op het gebied van interactie met onze fans middels unieke content. Deze samenwerking benadrukt en ondersteunt onze internationale doelstellingen met betrekking tot eSports.”

Ajax eSports en 433 gaan samenwerken om innovatieve concepten te ontwikkelen en zo te interacteren met fans via live streams en activaties. Ajax eSports is de eerste partner van 433 op het gebied van eSports.

Bekijk ook: Ajax versterkt eSports-team met Amerikaanse wereldtopper

Tekst en beeld: Ajax.nl