Ajax opent webshop in Azië 

Ajax opent webshop in Azië 

Ajax opent per 1 januari een webshop die alleen gericht is op de Aziatische markt. Dit maakte Edwin van der Sar donderdag bekend in Beijing, waar hij sprak op het Bloomberg-congres. Ajax heeft daarvoor een samenwerking gesloten met multi-club voetbalspecialist EZshopnet. Zij beheren reeds de webshops van onder meer FC Barcelona, Chelsea, Juventus en AC Milan. Daar komt Ajax, als eerste en enige club in de Benelux, met een eigen webshop in Azië bij. Ajax maakte eerder deze week bekend dat het een samenwerking heeft gesloten met Super League Club R&F.

Toenemende interesse 
De online-winkel zal live gaan in diverse Aziatische talen, betalen met verschillende valuta is mogelijk en ook zijn er diverse verzendmogelijkheden. Deze aspecten sluiten aan op  de snel groeiende markt, waardoor ingespeeld wordt op de toenemende Chinese interesse voor voetbal en Ajax in het bijzonder.

'Ajax steeds populairder in Azië' 

,,We merken dat Ajax in Azië aan populariteit wint en we hebben de laatste jaren veel Aziatische sponsordeals mogen sluiten en eerder deze week een samenwerking met R&F'', vertelt Ajax' commercieel directeur Menno Geelen. ,,De vraag naar Ajax-producten groeit de laatste tijd erg in Azië en daarom is het van belang dat we onze distributie optimaliseren. Deze webshop zorgt ervoor dat onze Aziatische fans gemakkelijk en snel aan onze producten kunnen komen. Daarbij bieden wij alles in hun eigen taal aan en ook betalen in eigen valuta is mogelijk.'' 


Alex Wong, Director EZ is ook verheugd: ,,We geloven in de partnership-gedachte en dat blijkt wel uit deze 4-jarige overeenkomst met een iconische club als Ajax. EZ Football is verheugd en kijkt er naar uit om nauw samen te werken met de club om een nog grotere fanbase te realiseren in Azië. Er is groot potentieel voor zowel EZ als Ajax in dit deel van de wereld omdat voetbal steeds krachtiger wordt.''

,,EZ heeft de expertise, kennis en kunde en is vastberaden om toonaangevende voetbalclubs in Europa verder te brengen. De overeenkomst stelt EZ in staat om officiële Ajax-producten in Azië, inclusief het vasteland van China, te verkopen. EZ Football zet als nummer 1 voetbalplatform in Azië hierdoor zowel adidas Ajax-producten als Ajax-merchandise direct door naar de Aziatische consument.''

Bekijk ook: Ajax brengt Amsterdamse school naar China

Tekst & beeld: Ajax.nl