Interactieve Ajax Sponsordag bij Talpa Radio

Interactieve Ajax Sponsordag bij Talpa Radio

Ajax hield onlangs een sponsordag voor zijn partners bij Talpa Radio. De official media partner van Ajax ontving de groep sponsoren en team Ajax Sponsoring in het Hilversumse hoofdkantoor en gaf een mooi inkijkje in de interactieve radiowereld.

Na de opening door Menno Koningsberger (CEO Talpa Radio) nam Ajax-directeur Edwin van der Sar het woord over met een terugblik op 2017 en een vooruitblik richting de Toekomst. Het verhaal van Niels Grevenstuk (hoofd van de Ajax-afdeling International Partnerships) ging hier op verder en gaf een inkijkje in de strategie die Ajax de komende jaren uitrolt op het internationale domein samen met de Ajax Coaching Academy. Toen was het woord aan Hikvision, PCI Nederland en Lavazza, welke zich introduceerden als nieuwe Ajax-sponsoren.

De sponsoren krijgen een audio-introductie van Talpa Radio.
De sponsoren krijgen een audio-introductie van Talpa Radio.

Talpa Radio gaf vervolgens middels een blinddoek & koptelefoonsessie een audio-introductie van het gehele bedrijf, waarna Bas van Rossum (hoofd sponsoring van Ajax) vervolgde met enkele trends en cijfers van het sportmarketing-landschap. Hij gaf vervolgens een update vanuit de afdeling onder andere ten aanzien van gedane en geplande activaties.

Live in de uitzending
Na de boven genoemde presentaties, ging de sponsorgroep in twee├źn uiteen. De ene groep kreeg een kennismaking met de mogelijkheden die radio biedt terwijl live in de uitzending van Radio 538 werd meegekeken. De groep vervolgde zijn tour naar de studio van Radio Veronica om de uitzending van Niek van der Bruggen en Tim Klijn kort bij te wonen.

Het winnende van sponsoren dat de beste commercial maakte.
Het winnende van sponsoren dat de beste commercial maakte.

De andere sponsorgroep kreeg de opdracht een eigen radiocommercial te maken, die een fine-tuning kreeg van een Talpa Radio-specialist. Aan het einde van de middag waren er 6 geweldige commercials door de Ajax-sponsoren bedacht die allen op een andere wijze de kaartverkoop voor een thuiswedstrijd van Ajax onder de aandacht brachten.

Winnende commercial
Nadat beide groepen wisselden, werd de dag afgesloten met een winter-barbecue. Onder het genot van een hapje en een drankje werden de winnaars van de beste radiocommercial bekend gemaakt. Als verrassende afsluiter werd de winnende commercial binnen een half uur live op Radio Veronica uitgezonden!