MEDIAGIDS

De afdeling pers & communicatie is de schakel tussen de Ajax-organisatie en de pers en is het eerste aanspreekpunt voor alle mediapartijen. De afdeling behandelt ondermeer de accreditatieverzoeken voor de thuiswedstrijden van Ajax 1, Ajax Vrouwen en Jong Ajax en de interviewverzoeken voor spelers, trainers, directie en bestuurders van de club.

Accreditatie
Om een thuiswedstrijd van Ajax 1, Ajax Vrouwen of Jong Ajax te kunnen bijwonen, dient een mediavertegenwoordiger in het bezit te zijn van een wedstrijdaccreditatie. Accreditatieverzoeken voor Eredivisie- en KNVB Bekerwedstrijden kunnen worden ingediend via de NSP of via het formulier wedstrijdaccreditatie. De accreditatie-deadline is twee werkdagen voor een wedstrijd.

Voor Europese wedstrijden verloopt de accreditatie via de club. Wij ontvangen uw accreditatieverzoek uiterlijk één week voor de wedstrijddag via het formulier wedstrijdaccreditatie.

Alleen sportjournalisten/fotografen die in het bezit zijn van een (internationale)sportperskaart (NSP of AIPS) kunnen voor bovengenoemde wedstrijden worden geaccrediteerd.

Interviewverzoeken
Interviewverzoeken dienen bij de afdeling pers & communicatie te worden ingediend. Evenals bij het verstrekken van wedstrijdaccreditatie gebruikt Ajax de NSP- en AIPS-kaart als richtlijn voor het akkoord gaan met een interviewverzoek. Interviewverzoeken kunnen worden ingediend via het formulier interviewverzoek.

Persconferentie
Na afloop van de wedstrijd staat de hoofdtrainer de televisierechtenhouders te woord. Dat is een contractuele verplichting. Zo snel mogelijk daarna en uiterlijk een halfuur na afloop van de wedstrijd vindt in de perskamer een persconferentie plaats. Tijdens deze persconferentie zijn zowel de trainer als een speler beschikbaar voor de media.

Fotografen
Tijdens de wedstrijd biedt Ajax fotografen de mogelijkheid zich te begeven achter de doelen. Bij het afhalen van het toegangsbewijs bij de mediabalie krijgen alle fotografen een hesje uitgereikt. Fotografen zijn verplicht dit hesje gedurende de wedstrijd te dragen en na de wedstrijd in de fotografenruimte achter te laten.

Beeldbank
Onze fotografen leggen alles vast wat er gebeurt rondom de club. Op de Ajax Beeldbank kunnen mediarelaties deze foto's bekijken.

Foto's zijn via onderstaand formulier aan te vragen. De foto’s worden dan (alleen op werkdagen) zo spoedig mogelijk aan u toegestuurd.

De prijs per gedownloade of verstuurde foto (ongeacht of deze uiteindelijk voor publicatie wordt gebruikt) is EUR 30,- (excl. BTW).

Bij gebruik van de foto is bronvermelding Ajax Media verplicht.

Beeldbankaanvraag

Vul het ID van foto('s) in. Deze vindt u onder de foto (datum, naam en nummer)
De prijs per gestuurde foto (ongeacht of deze uiteindelijk voor publicatie wordt gebruikt) is EUR 30,- (excl. BTW)
Of postbus