Hoofdsponsors

Sinds 1 januari 2015 is Ziggo officieel hoofdsponsor van Ajax. Het bedrijf levert vaste, mobiele en geïntegreerde communicatie- en entertainmentdiensten aan consumenten en bedrijven. Met de samenvoeging van Vodafone en Ziggo, sinds januari 2017, legt VodafoneZiggo waardevolle verbindingen, tussen mensen en voor mensen. Hiermee willen ze de aanjager van de Nederlandse digitalisering zijn en bouwen ze aan het netwerk van de toekomst. In de samenwerking met Ajax prijkt Ziggo onder meer op de shirts en trainingspakken van Ajax 1 en Jong Ajax. 

Sinds 1 juli 2000 is adidas als kledingsponsor aan Ajax verbonden. Adidas fabriceert zeer veel sportproducten en geniet, net als Ajax, wereldwijd zeer veel bekendheid en vooral aanzien. Het bedrijf levert alle Ajax-kleding en is verantwoordelijk voor de schitterende tenues waarin Ajax speelt.

Partners

ABN AMRO heeft een zeer lange geschiedenis met Ajax. Per 1 januari 2015 is de bank ‘Hoofdsponsor van de Ajax Vrouwen’. Daarnaast is de bank ook Maatschappelijk Partner van de Ajax Foundation.

Acronis is vanaf 1 juli 2020 Official Cyber Protection Partner van Ajax. Daarnaast zijn ze als de nieuwe hoofdsponsor van de Ajax-jeugd zichtbaar op de jeugdshirts. Acronis is een wereldspeler op gebied van internetbeveiliging. Ze maken back-up -en antivirussoftware en diverse andere innovatieve oplossingen zoals analysesoftware om waardevolle gegevens veilig en efficiënt op te slaan en toegankelijk en inzichtelijk te maken voor bijvoorbeeld talentontwikkeling en het verbeteren van de prestaties van Ajax op het veld en de organisatie.

CST is sinds 2015 ‘Official Partner’ van Ajax geworden. Met meer dan 20.000 werknemers is Cheng Shin Tire de grootste producent van fietsbanden ter wereld. CST levert eveneens vele andere type banden aan meer dan 150 landen.
Met haar fabrieken, waarvan er drie zijn gelegen in Xiamen (China), beschikt CST over topfaciliteiten, innovatieve technologieën en legt het bedrijf een sterke nadruk op kwaliteit, transport en klanttevredenheid.

 

Per 1 januari 2020 heeft de Curaçao Tourist Board zich als Official Partner aan Ajax verbonden. Een uniek partnership, aangezien het de eerste keer in de historie van de club was dat een commerciële partij zichtbaar is op de mouw van het shirt tijdens Eredivisiewedstrijden.

De Curaçao Tourist Board heeft als doel het toerisme op het eiland verder te ontwikkelen en te promoten, om bij te dragen aan een duurzame groei van één van de belangrijkste inkomstenbronnen van het eiland. Ajax gaat hier in ieder geval de komende jaren een rol in spelen, door promotie te verrichten op verschillende kanalen in de internationale fanbase van de club.

 

Bud is het grootste biermerk ter wereld. Bud is in de Verenigde Staten al onlosmakelijk verbonden met sportbeleving en werkt nauw samen met de FIFA World Cup 2022, het nationale vrouwenteam van de VS en diverse Amerikaanse sportbonden zoals de MLB. Het biermerk zet deze lijn voort in Europa en is sinds 24 juli 2019 partner van zowel het eerste mannen- als het eerste vrouwenteam van Ajax.

 

Energy Drink heeft zich per 1 januari 2019 voor liefst 9,5 jaar als Official Sponsor aan Ajax verbonden. De samenwerking heeft als doel de nieuwe energiedrank te lanceren en bekend te maken bij de consument. ICONIX Energy Drink is een slimme en moderne energiedrank die ontwikkeld is met als doel optimaal in te spelen op de veranderende behoeftes van de bewuste, actieve en ambitieuze consument. Zo heeft de energiedrank slechts 5.6 gram suiker per 100ml en een ideale koolhydraatoplossing voor sporters. Uiteindelijk is ons doel om mensen te stimuleren bewuster en gerichter om te gaan met hun eigen energie.

 

Sponsors

BBIN is een toegewijde iGaming-softwareleverancier die de platformintegratieservice verbetert om te voldoen aan de verschillende vereisten van gebruikers. Het platform heeft al beroemde partners van over de hele wereld verzameld om de diversiteit aan games te verrijken en de gebruikerservaring te versterken. BBIN is genomineerd en bekroond met titels van grote internationale prijzen, wat de invloed en de reputatie van BBIN in de iGaming-industrie bewijst.

 

CSU is per 8 november 2019 terug bij Ajax. Het schoonmaakbedrijf is een bekende binnen Ajax en was eerder van 1989 tot en met 2018 als sponsor aan de club verbonden. CSU is per 1 november ook weer als schoonmaakpartner aan de Johan Cruijff ArenA verbonden en daarbij ook verantwoordelijk voor de schoonmaak van sportcomplex de Toekomst.

 

Hublot is sinds 2011 ‘Official Timekeeper’ van Ajax en het contract is verlengd tot en met 30 juni 2020. Het Zwitserse horlogemerk staat bij kenners bekend om haar vooruitstrevende technische vondsten en de bijzondere combinaties van materialen. In Nederland is Schaap en Citroen de exclusieve retailer van Hublot.

 

Mercedes-Benz is sinds 2009 ‘Official Sponsor’ van Ajax en het contract is verlengd tot en met 30 juni 2021. Mercedes-Benz Nederland B.V. is verantwoordelijk voor de verkoop, marketing, en after sales activiteiten van de tot Daimler behorende merken zoals Mercedes-Benz, smart, Maybach personenauto’s. Alle Ajacieden rijden in een Mercedes-Benz.

 

Sinds 1 juli 2017 heeft PCI Nederland zich als Official Sponsor verbonden aan AJAX. De ambitieuze werkplekspecialist verzorgt de software, hardware en adoptietraining van de werkplekken bij AJAX in de Johan Cruijff ArenA en op Sportcomplex de Toekomst, zodat iedereen op een slimme en veilige manier kan werken.

 

Replay is een Italiaans kledingmerk. Het werd in 1978 op de markt gebracht. Het werk richt zich zowel op volwassenen (Replay) als op kinderen (Replay & Sons). Het is gespecialiseerd in jeans en denimkledij.

 

TUI Nederland is marktleider in de Nederlandse reisbranche. Het bedrijf biedt vakanties aan via de reismerken TUI en KRAS. Daarnaast is TUI ook de naamgever van hun eigen luchtvaartmaatschappij, TUI fly.

 

De VriendenLoterij is al sinds 2011 verbonden aan Ajax. Het bedrijf steunt goede doelen, clubs en verenigingen die zich richten op gezondheid en welzijn van mensen. Deelnemers van de loterij kunnen ervoor kiezen om vriend te worden van Ajax (geoormerkt meespelen). De helft van hun maandelijkse inleg wordt dan gesponsord aan onze club, zo kan jij ook je bijdrage leveren aan Ajax.  

 

Suppliers

Enterprise Car Sharing & Rental levert oplossingen voor consumenten en bedrijven op het gebied van mobiliteit, door middel van short-lease, dag rental en by-the-hour producten. Sinds 2013 is de franchise organisatie met het hoofdkantoor in Amsterdam gevestigd.

 

Vrumona is de innovatieve dorstlesser met gezondere en gedurfde keuzes voor iedereen. Met een gevarieerd merkportfolio van krachtige klassiekers en innovatieve producten, waaronder: Gatorade, Sourcy, Pepsi en Royal Club.

 

Groenhof Optiek is te vinden in winkelcentrum Groenhof te Amstelveen. In de moderne en ruim opgezette inrichting vindt u de laatste trends op het gebied van oogmode en oogzorg tezamen met een team van deskundige en enthousiaste professionals.

 

HPE is een belangrijke speler op het gebied van innovatieve netwerk, storage-oplossingen- en composable infrastructure.

 

Horeca totaalleverancier VHC Jongens is als geautoriseerd Lavazza-dealer betrokken bij de samenwerking en verzorgt samen met Lavazza, koffie, thee en overige horecaleveringen in de ArenA en op sportcomplex de Toekomst. Lavazza onderscheidt zich naast kwalitatieve koffie ook met de machines. Deze dragen bij aan efficiënter en milieuvriendelijker gebruik van koffie.

 

Makita is een Japans merk dat bekend staat om kwalitatief elektrisch gereedschap.

 

MASCOT is een Deens bedrijf dat wereldwijd opereert en richt zich op de ontwikkeling en verkoop van de hoogste kwaliteit werkkleding en veiligheidsschoenen voor medewerkers op het gebied van onder meer bouw, service, transport en industrie.

 

MullerVisual is al meer dan tachtig jaar een begrip in Amsterdam. Dankzij hun innovatieve werkwijze en techniek van topkwaliteit zijn ze een van Nederlands meest toonaangevende grafimedia-ondernemingen, met nog steeds de persoonlijke service van een familiebedrijf.

 

De Oostenrijk Group is een internationaal opererende vervoersbedrijf uit Diemen. Dit bedrijf was in de jaren ’90 al sponsor van Ajax en keerde medio februari 2020 terug als Official Supplier.

 

Stern is een van de grootste automotiveconcerns in Nederland en marktleider op het gebied van automobiliteit. Stern vertegenwoordigt met Dealergroep Stern 21 toonaangevende automerken, waaronder Mercedes-Benz.

 

Mediapartners

De Telegraaf is onderdeel van Mediahuis. De Telegraaf wil zoveel mogelijk Nederlandstalige consumenten bedienen met hoogwaardige, gepersonaliseerde en relevante content op het gebied van nieuws, sport en entertainment.

Veronica begon in 1960 als zeezender die vanaf de Noordzee uitzond en ontwikkelde zich onder andere als publieke omroep, Veronica Nieuwsradio (VNR) en Yorin FM door de jaren heen tot het huidige Radio Veronica. Wat nu onderdeel is van Talpa Radio, het grootste en meest toonaangevende muziek entertainment bedrijf van Nederland.

 

Partnership mogelijkheden

Ajax is de bekendste en meest succesvolle voetbalclub van Nederland en daarmee hét voetbalmerk van Nederland. Ook heeft de club nog een grote bekendheid internationaal. Daarmee bieden wij vele mogelijkheden om met elkaar een succesvolle partnership aan te gaan.

Wilt u sponsor worden of uw bedrijfsnaam verbinden aan Ajax? Neem dan contact met ons op. Stuur een e-mail naar: business@ajax.nl.