Naast Amsterdam en New York City is Guangzhou de 3e stad waar Ajax een eigen kantoor heeft. Eerder deze week kondigden Ajax en Guangzhou R&F een uitbreiding van hun partnership aan. Het Ajax-team bij R&F wordt met 3 extra leden versterkt.
“Dit gebied is al een decennium heel belangrijk voor ons”, legt Ajax-directeur Edwin van der Sar uit, “Het is belangrijk om een lokaal punt in de regio te hebben. Op die manier komen we dichter bij onze partners en doen we meer kennis op, om beter werk te kunnen leveren. Bovendien is de markt in alle opzichten booming en vol met potentieel. Met een nadrukkelijkere aanwezigheid geloven wij in de toekomst van Ajax’ ontwikkeling in deze regio.”
Ajax sluit partnership met Bloomberg Businessweek China
Ajax heeft in het nieuwe kantoor in Guangzhou een overeenkomst getekend met Bloomberg Businessweek China. Het mediabedrijf (afgeleide van de Amerikaanse Bloomberg Businessweek) wordt in China de Official Business Media Partner van Ajax. Ajax geeft toegang tot exclusieve content, die verspreid wordt via de magazines en online platformen van Bloomberg. Het gaat vooral om verhalen over de zakelijke/professionele kant van het voetbal.
Edwin van der Sar: “Bloomberg Businessweek is het meest invloedrijke zakenmagazine van China. Wij hopen via deze overeenkomst het merk Ajax en onze filosofie onder de aandacht te brengen van de zakelijke markt van China.”
Patrick Li, Publisher Bloomberg Businessweek China: “We volgen Ajax al jaren. De filosofie van de club spreekt ons aan. Niet alleen op het gebied van voetbal, maar ook qua business. Wij weten zeker dat dit partnership van toegevoegde waarde is voor onze lezers.”
Azië-Pacific
Azië-Pacific (een groot gedeelte van Azië en Oceanië) is een regio met een groot potentieel die zich razendsnel ontwikkelt en is altijd een sleutelmarkt geweest voor Ajax. Verschillende voetbal-, media- en commerciële partijen uit de regio zijn in de afgelopen jaren partners van Ajax geworden. De 3 overzeese voetbalpartners van Ajax - Guangzhou R&F FC (China), Sagan Tosu (Japan) en Sydney FC (Australië) – komen allemaal uit deze regio. Ajax 1 toerde de afgelopen jaren door Indonesië (2014) en China (2016).
Ajax lanceerde zijn officiële Chinese website in 2010 en ging sindsdien samenwerkingen aan met verschillende mediapartners in China. Momenteel is Ajax actief op het Chinese WeiBo en WeChat. Van de huidige commerciële partners hebben CST, Iconix, Hikvision, BBIN en Makita hun oorsprong in de regio Azië-Pacific.
Guangzhou
Guangzhou is de 3e stad van China en is de thuisbasis voor Ajax-partner Guangzhou R&F FC. Als hoofdstad van de Guangdong Provincie en de Greater Bay Area is Guangzhou zowel het economische als culturele middelpunt van de regio. Naast het belang voor de Chinese markt is Guangzhou ook een handig aansluitingspunt voor alle bestemmingen in de regio Azië-Pacific, zoals Japan, Singapore en Australië.
Lees ook: Ajax en Guangzhou R&F FC breiden partnership uit
Tekst en beeld: Ajax.nl