Ajax wint één keer goud en drie keer zilver bij Dutch Creativity Awards

Sterren (1)
Sterren (1)

Ajax is woensdagavond bij de uitreiking van de gerenommeerde Dutch Creativity Awards vier keer in de prijzen gevallen. Ajax won een prestigieuze Gouden Lamp in de categorie ‘PR’, en Zilveren Lampen in de categorieën ‘Integrated’, ‘Activations & Promotions’ en ‘Covid-19’. Ajax won deze awards voor ‘Piece of Ajax’; de actie waarbij de club na het behalen van de 35e landstitel de welverdiende kampioenschaal liet omsmelten en deelde met de fans.

Tags

  • #XXXV

Socials

Menno Geelen, commercieel directeur Ajax: "Prijzen op het veld winnen is het belangrijkste bij Ajax, maar deze prijzen buiten het veld zijn we ook erg blij mee. De actie kreeg wereldwijde aandacht en waardering van fans en de voetbalwereld, het is mooi om te merken dat het ook lof krijgt vanuit de wereld van reclame en creatieven."

"De Gouden en Zilveren Lampen die we krijgen gaan we niet omsmelten maar we gaan de waardering wel delen met onze spelers, staf en KNVB die direct enthousiast waren over dit bijzondere gebaar naar onze fans. Wat mij betreft is dit een verlate kroon op een raar seizoen wat we hopelijk nooit meer meemaken."

Menno Geelen nam samen met zijn collega’s van Ajax en bureau One:Nil de prijzen in ontvangst.
Menno Geelen nam samen met zijn collega’s van Ajax en bureau One:Nil de prijzen in ontvangst.

De Dutch Creativity Awards worden uitgereikt aan organisaties en merken met de beste creatieve marketingcampagnes van het afgelopen jaar. De Dutch Creativity Awards zijn ontstaan uit de samenvoeging van twee hoog aangeschreven prijzen; de SPIN Awards en de ADCN Lampen. De Dutch Creativity Awards omarmen alle creatieve disciplines en vormen van creativiteit binnen de wereld van marketing.

Tags

  • #XXXV

Socials

Gerelateerde artikelen

Thumb Schaal

Ajax laat kampioensschaal omsmelten voor fans

Na een bijzondere voetbaljaargang zonder supporters in het stadion, heeft Ajax besloten om de gewonnen kampioensschaal om te laten smelten. Van de schaal zijn ruim 42.000 kleine kampioenssterren gemaakt. Iedere seizoenkaarthouder ontvangt vanaf woensdag zijn of haar deel van de kampioensschaal, of zoals Ajax het zelf noemt: ‘a piece of Ajax’. Op deze manier deelt de club het kampioenschap en de 35e schaal letterlijk met de fans.

Tags

  • #XXXV

Socials

Vuurwerkshow

XXXV | Zo kwam de licht- en vuurwerkshow tot stand

De gemeente Amsterdam gaf voor de 35e landstitel een spectaculaire licht- en vuurwerkshow cadeau aan Ajax. David the Host nam een kijkje achter de schermen op de Toekomst en sprak met hoofdrolspelers Dusan Tadic en Sunnery James & Ryan Marciano.

Tags

  • #XXXV

Socials