Ajax en Sorare breiden samenwerking uit naar partnership

Sorare 1280
Sorare 1280

Ajax en Sorare, een platform waar digitale kaartjes van voetballers verzameld worden, hebben hun bestaande samenwerking uitgebreid tot een volledig partnership. Sorare is tot 2025 Official Sponsor. De eerdere samenwerking die Ajax en Sorare hadden lag in lijn met de overeenkomst tussen Sorare en de Eredivisie. Met deze geïntensiveerde samenwerking kan Sorare kaarten van Ajax-spelers op meer manieren verwerken in het wereldwijd populaire spel en samen met Ajax extra aandacht geven aan het platform, het spel en de spelerskaarten.

Tags

  • #Sorare

Socials

Sorare is een platform waar fans (digitale) spelerskaarten kunnen verzamelen. Liefhebbers kunnen er ook kaarten verhandelen of er mee spelen in een 'fantasy football game'. De waarde en kwaliteit van de spelerskaarten is gebaseerd op prestaties in de echte voetbalwereld. Het platform van Sorare draait op blockchaintechnologie, de kaarten worden aangeboden in de vorm van non fungible tokens (NFT’s). Sorare werkt wereldwijd met meer dan 300 clubs samen. Sinds 2018 is er ook een samenwerking met de Eredivisie; in het verlengde daarvan zijn Ajax-spelers al een aantal jaar te sparen.

Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax: "Sorare is een betrouwbaar en populair platform waar wereldwijd meer dan drie miljoen liefhebbers actief op zijn. Met dit partnership kunnen we Ajax wereldwijd verder op de digitale kaart zetten. En wij kunnen hen weer helpen met het onder de aandacht brengen van het spel en het platform in het algemeen en de Ajax-kaarten in het bijzonder."

Michael Meltzer, Head of Business Development van Sorare: "De laatste jaren zagen we dat Ajax-spelers steevast in de top van de meest gewilde Eredivisie-kaarten zaten. En de uitstraling van Ajax is wereldwijd ook groeiende. We zijn dan ook verheugd dat we nu Official Sponsor zijn. Met dit partnership kunnen we Sorare, én Ajax ín Sorare tot een groter succes maken."

Gerelateerde artikelen

Lavazza Header 880

Ajax en Lavazza verlengen en intensiveren partnership

Het Italiaanse koffiemerk Lavazza en Ajax hebben de bestaande samenwerking verlengd en geïntensiveerd. Lavazza was sinds 2017 Official Supplier van Ajax en is nu tot en met 2027 Official Sponsor. De koffie van het 127-jaar oude familiebedrijf Lavazza wordt geschonken op zowel sportpark De Toekomst als voor relaties en medewerkers in de Johan Cruijff ArenA en bij events.

Tags

  • #Lavazza

Socials