Kippenvel bij introductie AEGON

Kippenvel bij introductie AEGON

Langzaam kwam het nieuwe Ajax-shirt aan de gevel van de ArenA omhoog. René Frogers ‘This is the moment’ klonk door de luidsprekers en vertegenwoordigers van Ajax, AEGON en adidas straalden.

Ajax-voorzitter Uri Coronel en AEGON-voorzitter Alex Wynaendts poseren voor de nieuwe thuisshirts. Ajax-voorzitter Uri Coronel en AEGON-voorzitter Alex Wynaendts poseren voor de nieuwe thuisshirts.

Het evenement, dat tevens het startsein van de samenwerking tussen Ajax en AEGON was, bezorgde velen kippenvel.

Omdat algemeen directeur Henri van der Aat in het buitenland verbleef, verwelkomde Ajax-voorzitter Uri Coronel de genodigden op de parkeerplaats voor de Amsterdam ArenA. ,,En omdat de jeugd en de amateurs straks ook allemaal in dit shirt zullen spelen, vonden wij het gepast dat ik hier zou staan”, legde Coronel uit.

De voorzitter was een blij en trots man deze ochtend. ,,Wij zijn oprecht blij met deze nieuwe partner. We hebben veel te danken gehad aan ABN AMRO, die ons loyaal heeft gesteund. Maar het natuurlijke moment was daar voor iets anders. AEGON past bij Ajax. Wij hebben met AEGON een A-merk en AEGON heeft met Ajax een A-merk. Ik hoop dat we over vele jaren kunnen zeggen dat dit een gelukkig huwelijk was.”

Met vuurwerk, muziek en een prachtig doek aan de ArenA werd het nieuwe thuisshirt onthuld en de samenwerking tussen AEGON en Ajax officieel ingeluid. Met vuurwerk, muziek en een prachtig doek aan de ArenA werd het nieuwe thuisshirt onthuld en de samenwerking tussen AEGON en Ajax officieel ingeluid.

Een huwelijk dat deze dinsdag officieel werd voltrokken met het nieuwe thuisshirt van adidas, waarbij AEGON horizontaal op de borst staat. Bestuursvoorzitter Alex Wynaendts van AEGON was eveneens een gelukkig man. ,,Ajax is een bekende, goede en positieve naam. Dat laatste is heel belangrijk. Ik reis veel over de wereld en Ajax tovert altijd een glimlach op de lippen van mensen. Mede daarom zijn wij trots dat we vanaf nu betrokken zijn bij Ajax. Wij zijn actief in China en er zijn 200 miljoen Chinezen die Europees voetbal kijken op televisie. Zij kennen Ajax. Dat is voor ons de kans op meer naamsbekendheid en samen met Ajax willen wij groeien in het buitenland. Niet alleen in Azië, maar ook in Zuidoost-Europa en Zuid-Amerika. Wij kijken met veel plezier naar de toekomst.”

Na TDK in 1982 en ABN AMRO in 1990 is AEGON de derde shirtsponsor van Ajax en dat het een bijzonder moment was, bleek ook uit de grote schare fans die voor de fanshop stond te wachten op het moment dat het shirt onthuld én verkocht werd. Onder hen ook Mitch van Egmond uit Hilversum, die al sinds zijn vierde jaar het thuisshirt van Ajax voor zijn verjaardag krijgt. ,,In het eerste jaar nog zonder rugnummer, maar vanaf de 5 staat elk jaar zijn leeftijd achterop”, aldus zijn moeder die opkeek van de drukte. Vanaf vandaag prijkt het nummer 14 achterop bij de Hilversummer, die het ook een spannend moment vond. Met het shirt is Mitch er nog niet. Het geld dat deze fan voor zijn verjaardag krijgt, gaat op aan Ajax-kleding.

Voor supporter Quinten was het eveneens een heuglijke dag. Het jonge mannetje kreeg het shirt uit handen van de voorzitters Coronel en Wijnaendts bij de kassa. Bedeesd onderging de kleine fan alle aandacht die hem ten deel viel. Hij knikte slechts op de vraag of hij het shirt mooi vond.

De drukte in de Fanshop hield lang aan. De reden daarvoor gaf een supporter in een pakkende zin aan: ‘Echte Ajacieden zijn er als eerste bij!’