Ajax documentaire te zien bij RTL 7

Ajax documentaire te zien bij RTL 7

Twee Weken Tussen Hoop en Vrees vertelt het verhaal van de twee allesbeslissende weken waarin Ajax na een turbulent seizoen de KNVB beker bemachtigt. Het seizoen dat een climax bereikte toen de vermaarde club in laatste twee weken nog drie finales voor zijn kiezen kreeg, waarvan twee tegen rivaal Feyenoord. De documentaire ‘Twee Weken Tussen Hoop en Vrees’ is maandag 9 augustus tussen 22.00 en 23.20 uur te zien bij RTL 7.

Met nog maar één punt achterstand op FC Twente kwam het dertigste kampioenschap en de felbegeerde derde ster op het shirt ineens heel dichtbij. Twee Weken Tussen Hoop en Vrees portretteert de beleving binnen alle geledingen van de club: van de spelers en de technische staf tot aan de directie en de medewerkers achter de schermen. Voorbereidingen worden getroffen voor huldigingen en feesten. De documentaire laat zien hoe alle betrokkenen een gemeenschappelijke deler hebben, namelijk de liefde voor hun club, die voor Ajax van onschatbare waarde is.

Aan de hand van uniek beeldmateriaal wordt de spanning in de voorbereiding, de emotie rondom de laatste speeldag van de Eredivisie en de euforie na het winnen van de KNVB beker op indringende wijze in beeld gebracht.

Het seizoen 2009-2010 eindigde voor Ajax met de bekerwinst. Het seizoen 2009-2010 eindigde voor Ajax met de bekerwinst.

Twee weken tussen Hoop en Vrees is een productie van Endemol Sport in samenwerking met Ajax. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat een cameraploeg de kans kreeg om mee te lopen in zo’n spannende fase, waarin Ajax te maken kreeg met twee bekerfinales en ondertussen ook nog één beslissende speelronde in de competitie af moest werken.

Henri van der Aat, commercieel directeur van Ajax: ,,We hebben een cameraploeg mee laten lopen in de fase waarin we opeens te maken kregen met twee bekerfinales in plaats van één. Tussendoor werd de laatste en beslissende speelronde in de competitie afgewerkt. Voor het eerst in de geschiedenis dat dit gebeurde en het zal waarschijnlijk ook nooit meer voorkomen. Het was een korte en intensieve, maar dus ook een unieke periode. Dat heeft bijzonder beeldmateriaal opgeleverd."

Arjan van Westerloo, hoofd Endemol Sport: ,,Ajax heeft de moed gehad om ons twee weken lang
onbeperkt toegang te bieden. Het resultaat van die vrijheid is een bijzonder spannend en waarachtig document. Ik ben Ajax zeer dankbaar voor het vertrouwen in deze documentaire en de samenwerking die we dit jaar hebben opgebouwd."

Foto: Ajax.nl/Gerard van Hees